– Det är en enastående kraftsamling, vi är tacksamma för den enorma uppslutning vi haft men det ligger också en gedigen strategi som sjösattes redan förra året som vi fått kontinuitet i, det ger resultat, säger Jakob Westerlund, kommersiell chef i Brynäs IF.
Uppslutningen och stödet runt klubben har varit av högsta klass sedan det stod klart att vi stod inför en säsong i HockeyAllsvenskan. Fans och partners runt om i landet har stöttat klubben trots att vi stod för en misslyckad säsong ifjol.

Inför säsongen budgeterade vi för ett publiksnitt på 5000 personer. Vi har nu överträffat den siffran med ett slutgiltigt snitt på 6442. Inte en enda hemmamatch i grundserien har publiksiffran landat på under 5000. Helt fantastiska siffror när vi summerar grundserien på hemmaplan.

– Det har varit en enastående publiksäsong på många sätt och vis. Först och främst så måste vi återigen lyfta vår strategi. Arbetet med En bra start och vår skolsamverkan, våra partners, vårt bonussystem för lojala seriekort- och klubbstolar och inte minst vår segmentering inom lösbiljettförsäljningen. Sedan har vi verkligen fått ett otroligt stöd, på både hemma och bortaplan. Vi visste ju inte riktigt hur dragningskraften var runt föreningen efter fjolårssäsongen, men vi har känt en växande kraft och något speciellt som växer runtomkring föreningen, säger Jakob Westerlund, kommersiell chef i Brynäs IF och fortsätter:
– Vi har även jobbat efter en systematisk och långsiktig strategi som har slagit väl ut, som jag sa tidigare är det många som har jobbat hårt för det här och vi i klubben har verkligen byggt upp något bra som bådar gott inför framtiden. Jag vill verkligen hylla vårt team runt biljetterna och vår kommunikation, detta måste gå hand i hand och det är ett enastående samarbete. 

Biljettansvariga Jessica Hedman och Kristian Nervik Nilsen är två som har haft betydande roller under säsongen. Kristian Nervik Nilsen kommenterar nedan publikstödet under grundserien:

– Säsongen har varit bättre än vad vi hade hoppats på såklart. Vi har känt ett helt annan typ av engagemang och hype kring Brynäs IF om vi jämför med tidigare säsonger. Samtidigt har laget levererat på isen och jag tror att det är många som tycker det har varit en bra och rolig upplevelse att se oss i år, vilket gör att man vill tillbaka. Vår strategi med varierade biljettpriser till olika matcher har fungerat bra och vi ser egentligen ingen direkt dipp i någon match, utan nivån har varit jämn, säger han och fortsätter:
– Nu ser vi fram emot ett förhoppningsvis långt, spännande och framgångsrikt slutspel med mycket folk på läktarna!

Planeringen inför slutspelet är i full gång och alla som har rätt till förturen skall ha fått ett mejl med biljettlänk till kvartsfinal 1 och 2 som spelas på hemmaplan den 17/3 och 19/3.

Biljetter för övriga släpps under nästa vecka.

Vi vill återigen tacka för stödet vi har fått under grundserien, nu laddar vi tillsammans för slutspel!

För mer information och kontakt
Jakob Westerlund 
En Bra Start
Brynäs IF
 +46 (0)76 - 813 00 01
Jakob.westerlund@brynas.se